Dienstag, 2. Dezember 2008

Tante Maria en oom Henk

Nadat we zondag niet echt konden uitslapen (want de meiden moesten uiteraard op tijd naar hun kadootjes toe), vertrokken we om half twaalf richting Mander (je kunt bijna niet dichter bij de Duitse grens zitten). Onderweg hebben we heel wat sneeuwvlokjes kunnen tellen. Waarom we naar Mander reden? Als fantastische afsluiting van ons weekend in Nederland mochten we het 12 ½ jarige huwelijk van Remco´s tante Maria een Oom Henk vieren. Toen ik tegen Remco zei dat ik me de trouwerij nog heel goed kon herinneren, keek hij mij aan en zei “was jij er toen ook al bij?” Ja, toen was ik er ook al bij.........

En raad eens wie er ook naar het feest was gekomen! Sinterklaas! Nog meer kadootjes!
We hebben genoten om de familie weer eens te zien en rond een uur of vijf moesten we toch vanwege onze verre reis naar huis alweer vertrekken.


Ausschlafen war für Sonntagmorgen ein Fremdwort. Die Mädels wollten natürlich mit ihren Geschenken spielen und um halb zwölf mussten wir gepackt in Richtung Mander unterwegs sein. Unsere Reise wurde von einigen Schneeflocken begleitet aber alles in allem hätten die Straßenverhältnisse schlimmer sein können. Warum wir nach Mander fuhren? Als tolles Finale des letzten Wochenendes waren wir zur Feier des 12 ½ jährigen Hochzeitsjubiläums von Remcos Tante Maria mit Onkel Henk eingeladen (in den Niederlanden ist es allgemein üblich ein 12 ½ jähriges Hochzeitsjubiläum zu feiern). Als ich zu Remco sagte dass ich mich noch sehr gut an die Hochzeit erinnern konnte, schaute er mich an und meinte „warst Du da auch mit von der Partie?“ Ja, damals war ich schon mit von der Partie…….

Und ratet mal wer sonst noch zum Jubiläum gekommen war! Nikolaus! Noch mehr Geschenke!
Wir haben es genossen Remco´s Familie wieder einmal zu sehen und um fünf mussten wir aufgrund unseres langen Nachhauseweges auch schon wieder aufbrechen.

Keine Kommentare: